Sjuk eller dräktig???

>

Efter en tids frånvaro från Pandoras sida ska jag nu förklara varför. Som vanligt i mitt liv så har det varit fullt upp, på detta så har jag mått dåligt med massa värk i nacke och rygg, åkt in på sjukhuset med hornhinneskada som återkommer hela tiden och Pandora har varit "dålig". Hon har ingen matlust, ingen ork och inget verkar kul. Detta kan ju vara ett tecken på att hon är dräktig men även på sjukdom. Jag tittade ner i hennes hals/ mun när hon matvägrade 3de dagen och då hade hon ett sår i gommen. Såret konsulterades med veterinär och jag fick rådet att behandla med Aftamed gel (för människor mot aftor) det verkar funka ganska bra som smärtstillande och trots att Pandis ser ut att vilja dö när jag kommer med tuben så går det bra att kleta på. Det konstiga är att Pandis inte ens vill äta kattmat, något som hon annars mer än gärna stjäl från katten Gustavs skål. Hon gillar inte mat hon brukar älska och det enda som verkar duga för det mesta i alla fall är husmanskost. Har nu inhandlat köttbullar, pölsa och blodpudding. Detta är tillagat och infryst i portionsförpackningar så att damen kan få godsaker då hon vägrar äta annat. Nähä, nu ska vi åka till veterinären. Håll tummarna! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0