Onsdag kväll

Idag började dagen bra, Pandis, Zacko och jag var ute och gick i regnet men det var ändå en skön morgon. Katten Gustav var med på promenaden och Pandora och han lekte "ta fatt". Väl hemma fick hon en portion med blodpudding och pölsa och det var väl mindre poppis idag. Hon verkar väldigt ombytlig i sina matval. Ena dagen är pölsa bäst och andra blodpudding, ibland gäller köttbullar och ibland är det rent av torrfodret som smakar bäst..

Idag blev hon hämtad av hundvakten i Skärstad och var där till 21:30 när jag slutade jobbet. Pandis trivs där och de trivs med henne. Eftersom de vill köpa en valp efter Pandora så faller det sig bra att öva lite, vilket de får göra så mycket de vill fram till v 5 i dräktigheten. =)Ingenting som jag hade planerat och skickat med till Pandis i matväg dög idag men då stekte snälla Angelica till lite miniköttbullar med smak av ost och skinka till henne och hon åt en bra portion.

Imorgon ska jag på veterinärens inrådan åka och köpa lite a och d vitaminer och även lite kalktabletter till Pandis eftersom hon inte vill äta ordentligt. Det kanske finns tabletter till dräktiga tikar som har allt i sig redan?? Ska kolla på apoteket och djurbutikerna.

Nähäpp, nu är det dags för sängen, kvällspromenaden avklarad och även ett glas rött så mina ögon håller på att gå igen.... God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0